Sunday, November 1, 2009

Kes Kecurian

Pada petang Sabtu baru2 ni,aku dikejutkan dgn kes kecurian yang terjadi pade kak long aku a.k.a pengasuh Sayhmil.Pada petang tu dia keluar ke bandar bagi tujuan membeli barang2 untuk hantaran pertunangan anak pertamanye..Bile dah masuk time asar xsilap aku ler,kaklong aku pun ke masjid negeri kuantan untuk tunaikan solat tetapi meniggalkan begnye dalam kete.... Kete plak di parkkan kat depan masjid tu...Kat tempat teksi parking sokmo2 tu.
Lepas solat,setibenye kat kete dilihatnye kete dikopak dan beg yang ditanggalkan sudah tiada...terpinga2 la kakak aku ngan abg iparku...kebetulan plak anak buah aku pun meninggalkan kad bank dan no pinnye so semuanye lesap la..nasib baik kebetulan abg aku yang bekerja di bank ikut mereka mase tu ade dan terus beritahu pada bank untuk block kad bank tersebut..duit,segala dokumen penting dan hp semuanye lesap begitu jer...depan masjid pun diorang ni dgn selambe mencuri...bukannye xde org kat situ...biasenye kat situ ramai org...Kesian kat akak aku...So kepada sesiapa yang nak meninggalkan kete,pastikan bawak segala harta benda yang penting dan jgn tinggalkan dalam kete jika x,terjadik la mcm kaklong aku...

No comments:

Post a Comment

Jom ler

Kata Mutiara Hubungan Kekeluargaan

Rasulullah (saw) bersabda :

Kebaikan yang paling cepat memperoleh ganjaran pahala ialah kebajikan dan silaturahim. Dan kejahatan yang paling cepat mendapat hukuman ialah kezaliman dan memutuskan hubungan kekeluargaan.

(Hadith Riyawat Ibnu Majah)

.