Tuesday, November 10, 2009

Masakan pada hujung minggu lalu..

Ujung minggu lalu.,hubby ajak gi pasar untuk beli ikan bawal. nak masak stim katenye...lagipun mak ngan bapak aku xde..my parent ikut kaklong aku gi kl umah abg aku kat sane ari jumaat tu.Bukan gi saje2 jalan tp nak gi merisik dan bertunang anak buah aku yang sulung kat perak tu...so tido umah abg aku dulu..
Pagi ahad tu aku pun pegi pasar bersame hubby dan my little boy....bile dah beli ikan bawal tu,aku elik jugak ikan keras ekor iaitu cencaru,ingat nak bakar jer tp dipikirkan balik xpayah ler sbb ikan bawal tu dah 2ekor.
Balik dari pasar my hubby dah siap sedia nak masak tp xtahu nak wat macam mane masak stim tu.Dia siap call my mother in law lg nak tanye pasal bahan wat ikan stim tu...
Sementara menunggu hubby masak ikan bawal stim,aku dok potong sayur plak ngan ayam untuk dijadikan sup plak.tp since si Syahmil meragam, terpakse biarkan hubby yg bg buat semua...huhuhu...kecian hubby..tp sambal belacan aku la yg buat,lagipun hubby xmakan sbb pedas..hhehe...DiBAWAH GAMBAR YG SEMPAT AKU SNAP UNTUK TATAPAN....









siap ngan air sirap bandung lagi tau... Ini la ikan bawal masak stim hasil masakan hubby










Ini plak sup dan sambal belacan

p/s: Pandai hubby masak...sedap walaupun ade rase masin ckit kat ikan stim tu...


No comments:

Post a Comment

Jom ler

Kata Mutiara Hubungan Kekeluargaan

Rasulullah (saw) bersabda :

Kebaikan yang paling cepat memperoleh ganjaran pahala ialah kebajikan dan silaturahim. Dan kejahatan yang paling cepat mendapat hukuman ialah kezaliman dan memutuskan hubungan kekeluargaan.

(Hadith Riyawat Ibnu Majah)

.